

Uw bedrijf kan zich onderscheiden met het verkopen van softijs met behulp van een professionele softijsmachine. Een softijsje is makkelijk 365 dagen per jaar te verkopen, snel gemaakt en marge technisch erg interessant door de hoge luchtopslag. Hier kunt u perfect op in spelen.
Softijs en milkshakes zijn namelijk een toevoeging op bijna ieder assortiment. Hiermee spreekt u een breed publiek aan en bovendien kunt u de gemiddelde besteding ermee laten stijgen. Bedrijven gericht op de consumentenmarkt zijn tegenwoordig totaalleverancier op het gebied van food, non-food en dienstverlening, ook in de horeca.
Als een gast uw zaak binnenloopt, zal hij geprikkeld moeten worden om een ijsje te kopen. Softijs is namelijk een impulsproduct. Als je het ziet, moet je er zin in krijgen. De beleving moet goed zijn. Softijsmachines en ijsvitrines kunnen aan deze beleving bijdragen. Bovendien kunt u met een softijsmachines in springen op trends zoals healthy food. Zo kunt u softijs combineren met fruit of een yoghurtmix waardoor de klant eerder geneigd zal zijn om softijs te kopen, aangezien dit het gevoel van verantwoord en bewust eten verhoogt. Een topping van vers fruit van het seizoen zorgt tevens voor een mooi plaatje en een extra kassa aanslag. Ook kunt u inspelen op de nieuwste trends van bijzondere smaken door verschillende fruitsoorten met elkaar te combineren.
Het kiezen van de juiste softijsmachine is tevens bevorderlijk voor de verkoop van softijs. Zo zijn er verschillende machines van tafelmodel tot combimachines. Zo kunt u naast alleen softijs ook milkshakes verkopen, de capaciteit tijdens pieken en dalen en de keuze tussen poederijs en vloeibaar ijs speelt een rol in de aankoop van een nieuwe machine.
Bij een bestelling is het inmiddels normaal om aan de gasten te vragen of ze iets te drinken willen bij hun bestelling. Hier kunt u goed op inspelen door te vragen of mensen een ijsje na willen. Maak een mooie ijskaart voor op tafel en eventueel een digitale voor op de schermen. Ook kunt u op een stoepbord of met posters in uw zaak naar de klant communiceren dat er ijs te koop is. IJs valt misschien onder een bijproduct, maar klanten waarderen het dat ze ijs ook bij u kunnen kopen en hiervoor niet een andere horecagelegenheid hoeven te bezoeken.
[Wow-Herd-Effects id=1]