

De bevroren variant van het bekende frisdrankmerk Coca-Cola en Fanta wordt momenteel door Frozen Brothers geïntroduceerd op de Nederlandse markt. ‘We focussen ons daarbij op grote locaties als bioscopen en pretparken. Daarnaast bestaat er ook een kleinere variant van deze frozen drink, die we aanbieden in een machine die ook gemakkelijk op de bar van een cafetaria geplaatst kan worden. We beheren overigens de gehele keten: van de verkoop van het product tot het uitvoeren van de service.’
Softijsmachines verkoopt Frozen Brothers van het merk Carpigiani. ‘Een ster op dit gebied’, zegt Corstiaans. ‘Wij gaan altijd voor de beste kwaliteit, werken alleen samen met topmerken. We verkopen diverse soorten en maten. Tafelmodellen en staand, eenkraans en driekraans, grote combimachines, zelfbedieningsmachines en alles wat ertussenin zit. Voor elk segment, cafetaria tot pretpark, en elk interieur hebben we een passende oplossing. We bedienen de totale out of home-markt. Grote pretparken, zwembaden, cafetaria’s, lunchrooms, ijssalons: elke plek waar horeca aanwezig is, waar mensen genieten van iets lekkers, daar kunnen ze onze producten toepassen.’
Datzelfde geldt voor de ijsvitrines van Orion. ‘Daarmee voorzien we ambachtelijke ijsbereiders van mooie vitrines. Moderne, strakke designs die zorgen voor een wauw-effect. En dat is precies wat wij willen bieden.’
Aandacht voor presentatie
Welke trends ziet Corstiaans? ‘De milkshake is aan een nieuwe opmars bezig. Vanuit de consument is er vraag naar luxere en kwalitatief goede milkshakes, in lekkere smaken, eventueel met een bite. En de aandacht voor presentatie blijft toenemen in ijssalons. Mooie vitrines met fraai opgemaakte ijsbakken, dat spreekt tot de verbeelding. Daarover gesproken: we zijn ook leverancier van pozzetti’s van het Italiaanse merk BRX, voor het bewaren van ambachtelijk schepijs. Die hebben een lange levensduur en zijn vriendelijk qua energieverbruik. Zie zien er daarnaast door de ronde vorm net even anders uit.’
Aan ambitie geen gebrek bij Frozen Brothers, dat door de overname van vijftien naar dertig medewerkers is gegroeid. Corstiaans en zijn team mikken op verdere groei binnen de overkoepelende groep en expansie in de Benelux. ‘We zien volop kansen. We zijn nu dik een half jaar onderweg sinds de overname en naamsverandering. Natuurlijk gaat dat niet zonder strubbelingen, maar onze focus is helder. De belangrijkste uitdaging voor de komende tijd? Hoge service blijven leveren. Onze klanten goed bedienen met rendementvolle ijsconcepten en kennis.’